«Щоб ви не думали, що за кордонами України все прекрасно! Так от, Канада, донька мого знайомого отримала»

«Щоб ви не думали, що за кордонами України все прекрасно! Так от, Канада, донька мого знайомого отримала»

Щоб ви не думали, що за кордонами України все прекрасно 🙂 В канадській старшій школі знання, як правило, дають ті, які мають прямий зв’язок з реальністю. Тобто, підлітки, навчаючись, опановують не лише теорію, а і практичні навички, які будуть помічні і зараз, і у дорослому житті трохи згодом.

Так от, донька мого знайомого отримала в школі завдання. Увага! Їй видали ляльку в люльці-автокріслі. Всередині ляльки є спеціальний чіп, який регулює її «поведінку». І це означає, що алгоритм ляльки дуже схожий на алгоритм справжньої дитини. Тобто, лялька може «прокинутись» в будь який момент. Вона може «заплакати». Їй потрібно буде «замінити підгузок». Вночі «нагодувати». Так, вночі вона теж «прокидається», «плаче».

Ляльку треба розважати, заколисувати і так далі. Треба робити все, щоб лялька «заспокоїлась» і «почувала себе щасливою».

Піклування і зусилля учениці відстежується теж. І передаються вчителю за допомогою електронного пристрою.

Попереджаючи ваші питання: такі ляльки отримують не лише дівчата, а і хлопці. Тут повний паритет і однаковий підхід.
Що це дає учням? Як мінімум, розуміння і усвідомлення, як піклуватися і виховувати новонароджену дитину; наскільки це ресурсно і відповідально; як розпоряджатися своїм часом, якщо у вас є діти. І багато інших важливих речей, які бажано знати завчасно.

Але я тут хочу не про це розповісти. Мій знайомий разом зі своєю донькою, поїхали в торгівельний центр. Звісно, що його донька-підліток взяла з собою ляльку в автокріслі. Тому що залишити «дитину» не було з ким. Власне, на фото ви бачите і дівчинку. і її ляльку.

— Моя донька багато дізналась в ці дні про виховання новонароджених, але ще більше дізналась про людей, які нас оточують, — каже знайомий.
Коли тато з донькою і з автокрісельцем зупинилися в кафе, щоб випити чаю, вони побачили, що люди досить неприязно їх сприймають.

— Люди вирішили, що дитина справжня, бо ж дуже на те схоже. Одна жінка прямо сказала: яка ганьба! Інша стояла в черзі разом зі своєю подругою, і голосно, не криючись, повідомила всім, що я просто дупа, тому що змушую свою старшу доньку носити важке автокрісло з молодшою дитиною. Ще одна сказала чоловікові поруч, що я придурок, тому що дозволив своїй доньці так рано народити маленьку дитину.

Тато з донькою пішли звідти. Дівчинка не могла повірити, що люди можуть бути такими грубими і можуть так ображати інших, навіть не намагаючись розібратися! Тато їй сказав:

— Та не бери так близько до серця! Дитина ж несправжня!
А донька йому відповіла: — Так, дитина не справжня, а от всі ці люди, які мене ображали, вони ж справжні!

— Знаєш, — резюмував знайомий, — коли донька сказала що принесе додому ляльку на 2 ночі і вона не даватиме нам спати, я думав, що це буде складно. Ми ж відвикли від малих дітей. Але виявилось, що найголовніший урок був не про ляльку. А про суспільство і людей в ньому.

А я собі подумала: а як би у нас поставились оточуючі і як би реагували на подібний експеримент? І мені чомусь здається, що могли б реагувати краще. Чи я не права?

Zoya Kazanzhy