В УРЯДІ НАРАХУВАЛИ ПОНАД 36 000 “ЗАЙВИХ” ВЧИТЕЛІВ

В УРЯДІ НАРАХУВАЛИ ПОНАД 36 000 “ЗАЙВИХ” ВЧИТЕЛІВ

В Україні варто звернути увагу на раціональне забезпечення закладів освіти педагогами, адже наразі в країні на 32 тисячі вчителів більше, ніж потрібно.

Про це в інтерв’ю «Главкому» заявив заступник міністра фінансів Роман Єрмоличев, пише Голос.if.ua.

Наразі кількість учнів у нас зменшилася майже удвічі, а от учителів не поменшало. Тому треба оптимізувати», – сказав заступник міністра фінансів.

Він додав, що за розрахунками Мінфіну, фактична кількість ставок педагогічних працівників у закладах загальної середньої освіти (без інтернатів) становить 502,3 тис. одиниць.

«Слід звернути увагу також на раціональне забезпечення закладів освіти педагогами: десь їх не вистачає, скажімо, у Києві, а в окремих випадках фактична кількість учителів перевищує нормативну кількість ставок. Ось тут мають бути прийняті засновниками відповідні рішення», – сказав чиновник.

Єрмоличев уточнив, що мова йде про додаткові 5,6 млрд грн видатків з бюджету.

«Водночас для нас головне – здійснення органами місцевого самоврядування всіх заходів, що дозволять надавати дітям якісну освіту, незалежно від того, де учні живуть: у місті чи в селі», – запевнив представник Мінфіну та уточнив, що освіта – це «делікатна тема».

Чоловік вважає, що шкільна мережа є дуже розгалуженою.

«І якщо порівняти цифри 90-х років, скільки у нас було шкіл, а також скільки дітей і вчителів у цих школах, то наразі кількість учнів у нас зменшилася майже удвічі, а от учителів не поменшало. Тому треба оптимізувати мережу. Адже у районі чи в якомусь місті освіта якісніша, ніж у селі», – зазначив він.

Раніше нардепка «Голосу», членкиня Комітету з питань освіти й науки Наталія Піпа пояснювала підходи реформи простою мовою так: якісь школи перепрофілюють на молодші, якісь на середні і якісь на вищі.

Заступник міністра фінансів відповів, як це може виглядати на практиці.

«Школи справді мають бути початкові, гімназії і ліцеї з профільною освітою. Я, до слова, виріс у районному центрі на Черкащині, де було дві школи. В одній навчалося близько 1 тис. дітей, в іншій – 400. Сьогодні у першій – 676 дітей, у другій – 315. Може, треба робити їх опорними і возити дітей із сіл шкільними автобусами? І тоді там буде більше дітей, школи великі і матимуть належну матеріально-технічну базу, а тому їх не треба закривати», – резюмував Єрмоличев.